Hogy tanítsuk meg kvadkopterünket magától érzékleni az erőt

SP F3 vbat sens

Szevasztok!

Múltkori röptetésem olyan parádésra sikeredett, hogy letört a kvadkopterem gombaantennája és elrepült a low voltage buzzerem a franc tudja hova. Amíg az új cuccok úton vannak, nem maradhattam feszültségjelzés nélkül, így muszáj volt befognom az SP F3-at, hogy maga mérje a feszültségét.

Nem túl bonyolult dolog véghez vinni, csak be kell kötni egy aktív buzzert és a vbat sens dugaszt rávezetni az akku feszültségére az SP F3 dokumentációja alapján. Ez utóbbinál nagyon vigyázzunk, mert ha fordítva kötjük be, a feszültségérzékelő végleg elszállhat, vagy az egész SP F3 is kimúlhat. Ezt meg ugye nem akarjuk.

A képgalériában a vezérlő 90 fokkal elforgatva látható, úgy ahogy a Falcon 180-ba kerül beépítésre. Ekkor a dugasz bal fele lesz a "+" a jobb a "-". Falcon 180 PDB-jéről is készítettem képet. A vbat sens dugaszából a vezetéket a "B+" illetve "B-" jelölt helyekre forraszthatjuk.

Miután összekötöttük amit kell, kapcsoljuk be a feszültség ellenőrzését a Cleanflight-ban. A "max cell voltage" a LiPo cella max. feszültsége. Mivel LiHV-t is tervezek használni, ezért 4.4V-ra állítottam. A "warning cell voltage"-nál kezd el az FCB csipogni, mig a "min cell voltage"-nál a csipogást konstans sivítás váltja fel. Az alábbi feszültségértékek tájékoztató jellegűek, még nincsenek teljesen letesztelve.

cf_voltage_w_arrows.jpg

Ha jól állítottuk be az F3-at, akkor fönt megjelenik az akkufeszültség kijelzése. Amennyiben ez az érték nem felel meg a valóságnak, a "battery scale"-el segíthetünk rajta.