A hiányzó földelés nyomában

avagy miért ne használjunk kínai dugasz-átalakítót

 

Az áram én vagyok, ezért mindenkivel kezet rázok!
XIV. Lajos helyett Pista bá

A múltkor épp azon ügyködtem, hogy az Eachine Gemin töltőm hálózati dugaszát alakítsam át európai szabványúra. Nem egy komoly meló, régi dugasznál nyissz, új dugasz fel, csak arra kell vigyázni, ne cseréljük fel a fázis, nulla és a föld kábeleit. Erre a legegyszerűbb módszer, ha a régi dugaszt bedugjuk az átalakítóba, és lemérjük, hogy melyik vezetéknek hova kell csatlakozni a mi szabványunk szerint. Ekkor jött a meglepetés, a földelést a multiméterem végtelen ellenállásúnak mutatta.

Rámértem az átalakítóra, és kiderült, hogy az elején és a hátulján lévő földelés közt nincs összeköttetés. Na, mondom, egyszeri eset, kerestem egy másikat - földelés sehol. Harmadik - semmi.  A negyediknél éreztem, hogy itt valami turpisság lesz a dologban, és szétkaptam. Én gyártási hibára tippeltem, de amit láttam még csudálatosabb volt!

Az átalakító az átalakítandó dugasz felé mutató felében az a fémnyelvecske, ami a dugasz földelésével érintkezik, egy műanyag elemmel van kitámasztva. Ezzel meg csak az a baj, hogy elszigeteli az átalakító másik felében található földeléstől. Hú de szupcsi! A tervezőcsit péklapáttal tarkón baszcsizni! Elborult az agyam és az összes átalakítót kivágtam a kukába.

A tanulság?

Vegyetek inkább átalakítót a helyi kisboltban. Kicsit drágább, de valószínűleg nem cseszték el benne a földelést.

 Ha tetszett a bejegyzés dobj egy lájkot YouTubeon vagy Facebookon! Köszi!