4. Csatornák beállítása
CleanFlight gyorstalpaló almenü
Miután látttuk, hogy a vevő és repvezérlő már barátok, azaz, ha a távunkon mozgatunk egy pöcköt, a neki megfelelő csatorna motoszkál a Cleanflight-ban, érdemes megmondani a repvezérlőnek, mit is csináljon, ha változást lát egy AUX csatornán.
Tehát kapcsolódjunk CF-el a gépünkhöz, majd kattintsunk a "modes" fülre. Az alábbi látvány fogad:
A bal oldalon láthatóak a beállítható módok. Mellettük választhatjuk ki azt az AUX csatornát, amivel az adott módot vezérelhetjük. Jobb oldalt pedig azt állíthatjuk be, hogy az adott mód mikor legyen aktív.
Elég a dumából, próbáljuk ki a gyakorlatban is, állítsuk be a csipogó csipogtatását az második AUX csatornára!
Először is kapcsoljuk be a távunkat. Keressük ki azt a sort, ahol a BEEPER található. (Vakok és gyengén látók kedvéért a hetedik sor. :P) Mellete válasszuk ki az "AUX 2"-őt. Nyomjunk egy save-et. Most, ha megnyomkdojuk a távunk AUX 2 csatornájához rendelt kapcsolót, akkor a jobboldali sáv alatt lévő pöcöknek is mozognia kéne. A csipogó akkor csipog, amikor a pöcök a zöld sáv alatt van, így ezt a csúszkákkal a megfelelő helyre húzhatjuk.
Nyomjunk egy save-et, ha csipogó csipog, akkor készen vagyunk ezzel a móddal. Ha nem csipogna, akkor lehet, hogy fordítva van bekötve, fordítsuk meg.
Aki nem nagyon akar variálni, az használhatja az én beállításaimat a FlySky i6-hoz tíz csatornára okosítva. Persze ebből csak 8 csatornát lehet használni PPM-ben.
Fontosabb módok
ARM - a motorok kibiztosítása. Alapesetben úgy biztosítjuk ki a motorokat, hogy a táv bal pöckét jobbra+le húzzuk, és úgy biztosítjuk be őket, hogy balra+le húzzuk ugyanazt a pöcköt. Ez azért fontos, mert a motorok nem indulnak el, míg ki nem biztosítjuk őket. Ez kis gépnél túlzásnak tűnhet, de egy 10-20 kilós masinánál már vérre menő sérülést okozhatunk magunknak és környezetünknek.
ANGLE - ebben a módban kopterünk úgy viselkedik mint egy játékgép. Irányváltáskor egy maximális szögnél nem engedi jobban bedőlni a gépet, a pöcök elengedésénél meg automatikusan vízszintes helyzetbe vágja magát.
HORIZON - az ANGLE tökösebb verziója. Irányváltáskor nincs korlátozva, hogy a gép milyen szögben dőlhessen be, a pöcök elengedésénél ugyanúgy automatikusan vízszintes helyzetbe vágja magát. Ebben a módban végre szabadon csinálhatunk bukfenceket vagy derégszögben állíthatjuk gépünket a földbe. Lényegében felfogható az Angle és Acro módok keverékének.
ACRO - profiknak való mód, amiben nincs korlátozva a maximális dőlésszög, és a gép sem hozza magát automatikusan vízszintes helyzetbe, ha elengedjük a táv pöckét. Ebben a módban csak a giroszkóp aktív, a gyorsulásmérő nem.
Érdekes módon, nincs feltüntetve a módok közt, beállítása kicsit csalóka. Akkor aktiválódik, ha az ANGLE és a HORIZON nincs aktiválva. Nálam az ANGLE 1000-1300 a HORIZON pedig 1300-1600 közt aktív. Ha a háromállású kapcsolót teljesen lekapcsolom, akkor ezen a csatorna kb. 2000 körüli értéket vesz fel és így aktiválódik az ACRO.
MAG / HEADFREE / HEADADJ - gyengéknek való módok, használatuk férfiaknál csökkenti a pénisz méretét.
BEEPER - csipogó. Vigyázat, a Naze32 és hasonszőrű társai csak aktív buzzert kezel.
AIRMODE - alacsony gázállásnál növeli a gép manőverezhetőségét. Nagyon jó dolog, pláne freestyle reptetésnél. Használatánál érdemes kitenni a gép élesítését egy külön kapcsolóra, nehogy lelőjük a motorokat alacsony gázállásnál. Ezen kívül leszállás előtt kapcsoljuk ki, mert úgy fog pattogni a gép, mint egy pingpong labda.
Vissza a főmenübe.