Emax Babyhawk - a sólyomfióka ledobta láncát

és fejjel rohant a fának

A tesztem első felében eléggé tetszett az Emax Babyhawk, azonban nem voltam elragadtatva az erejétől. Erről a dögnehéz propellervédők tehetnek, amik azonban 1,3mm-es imbusz csavarokkal vannak rögzítve a vázon keresztül a motorokhoz. Beszereztem tehát egy 37 darabos szerszámkészletet amiben a 0,7mm imbuszfejtől kezdve a finom philips és Torx fejeken keresztül minden megtalálható mi szem s szájnak kopternak ingere. Időközben megjött az Eachine Racer 130, így lett egy egy relatíve könnyű háromcellás akkum is, ígyhát azt is ki kellett próbálni.

img_20170527_183221_1.jpg

Fogyókúra - kopter apdét

Először lekaptam a propellervédőket, melyeket a már említett 1,3mm-es imbuszcsavarok tartanak, motoronként négy darab, így négy motorral számolva 16 csavart kell kitekerni. Még szerencse, hogy a szerszámom egy csavarhúzóra hajaz, mert a hagyományos L alakú imbuszkulccsal megszenvedtem volna.

img_20170524_211211-collage-collage.jpg

A tolómérőm szerint ezek a csavarok picit hosszabbak mint 6mm. Amint az első részben említettem a Babyhawk RS1104 motorjai eltérnek a többi 1104-es motortól, a képen szépen látszik a magas alsó felfogatásuk és az azon túlnyúló motortengely.

img_20170524_212748-collage_1.jpg

Miután megcsodáltam a motorokat, Lidl-s sublerem segítségével kiválogattam a géphez kapott csavaros zacsiból az 5mm-es csavarokat, mivel propvédő nélkül értelem szerűen rövidebb csavar szolgál rögzítésre, és nem akartam úgy járni mint pár koma az RC Groups-ról, akiknek tönkretette a motorját a túl hosszú csavar. Lehet, hogy csak ők voltak bénák, de inkább nem kockáztattam, mert egy ilyen kis moci 12 dolllár, banyek! Miután betekertem a 16 darab 5mm-es csavart, megelégedve konstatáltam, hogy Emaxéknál nem hagytak fel jó szokásukkal, bőven hagytak pótcsavart, az 5mm-esből például négyet.

img_20170524_212211-collage.jpg

A propvédők elhagyásával jó 10%-ot faragtam a gép tömegéből, mivel a propvédők 7g-ot kóstálnak. Aki még többet akar faragni, az propellerenként használhat csak két csavart, így megspórolhat további 1,5g-ot, mivel az összes proprögzítő csavar 3g-ot nyom. A propeller nem nagyon fog elrepülni, mert még csavarok nélkül is úgy szorul a motortengelyre, hogy csak na.

img_20170524_212323-collage.jpg

Akit érdekel, a kamera + videóadó kombón használt szilikonbetétes anyák 4mm átmérőjűek.

Repülési tulajdonságok propvédő nélkül és szájhúzás

Propivédő nélkül a masina úgy repül mintha seggbe rúgták volna. Párszor azért ütköztem, mert teljesen szokatlan volt, hogy ilyen jól reagál a gázra. A géppel egyszerűen élvezetes lett repülni. Akkor mégis miért a szájhúzás?

img_20170525_202244.jpg

Egyszerűen azért, mert propellervédő nélkül nem lehet rendesen leszállni a géppel, mivel az alsó akku miatt egyszerűen felborul, a propellerek pedig az aszfaltot karistolják, ha bekapcsolva felejtjük az air mode-ot.

Az "egyszer még jó lesz" doboz kincsei

Bevittem a gépet, és elkezdtem kutakodni a "egyszer még jó lesz" cuccok között. Találtam is egy kerek szivacsot, ami az egyik távom pöckeit volt hivatott védeni szállítás alatt. Félbevágtam keresztben majd hosszában és a kapott négy félkör profilú szivacsot felragasztottam kétoldalú ragasztóval a négy kar szélére. Sajnos a szivacsok miatt a gép felszedett 0,6g-ot. :/

img_20170525_222846-collage_1.jpg

A mod meglepően jól sikerült, szinte alig fordul fel a gép földet éréskor, és most már az akku is többé-kevésbé védve van. Egyedül arra kell vigyázni, hogyha durvábban szállok le, a gép visszapattan, de ez szerintem inkább fícsör mintsem bug. :D Akinek nincs tömör, zömök szivacsa az "egyszer még jó lesz" dobozában, ne adj isten nincs ilyen doboza, az pl. innen szerezhet öntapadós szivacsot racer gépekhez.

Repülési tulajdonságok II.

Lerohantam a parkba kipróbálni a szivaccsal tuningolt masinám, és azon vettem észre magam, hogy az önfeledt vigyor nem bír eltűnni a pofázmányomról. Egy szakajtónyi videót csináltam, egyszerűen gőzöm sincs mikor lesz időm megvágni és feltölteni YouTubera. Egy negatívum maradt, az pedig a remegés, de ez még tejszínnel elmegy. Érdekes módon a repülési időm mostmár 2 percre csökkent. Most vagy kezdenek kipurcanni a 300mAh Giant Power akkuim, de szerintem inkább az tehet róla, hogy sokkal többet használom a nyélgázt, mivel már van értelme. :D

Háromcellás akkuteszt

No, igen, ezt is ki kellett próbálni. Tehát van egy 450mAh 3S 35C akkum, ami a Racer 130-ban harmatos, de gondoltam a 2/3 tömegű Mihókba pont jó lesz. Rácsaptam a gépre, megröptettem, és konstat8ltam, hogy jól megy, de nem voltam elájulva a sebességtől. A remegés sajnos sokkal jobban érződik, de a gép irányítható marad. Feltehetőleg ez annak is köszönhető, hogy Boris B nagyon ráfeküdt a Betaflightban a  szenzorok filterelésére, ő hozta be a notch filtert és finomhangolt egy raklapnyi cuccot, így nem akkora gond, hogy a Babyhawk vázának a merevsége egy kocsonyához hasonlítható. 

 

Leszálláskor azonban szomorúan konstatáltam, hogy a 3S 450mAh 42g-os akku bizony sok lesz, a hátsó motorok ugyanis forróak voltak. Érdekes módon az első motorok szinte alig melegedtek fel. RC Groupson már kipróbálták 300mAh 3S akkuval és állítólag ezekkel nem nagyon melegszik túl a gépecske, így most én is ilyet keresek, de csak ezt a 25C-s Giant Powert találtam. A leendő akku tömege valahol 20-30g közt kéne, hogy legyen, mivel a 18g-os 2S 300mAh Ginat Powerrel túl rövid a repidő, de bármi ami 40g-nál többet nyom vagy leszedálja vagy túlmelegíti a gépet.

Törésteszt nyélgázzal

Csak itt, csak most, csak nektek nekivezettem a gépet nyélgázzal egy fának. A vicc az, hogy semmi komoly nem történt, csak elhajolt az egyik propeller. Nem estem kétségbe, visszahajlítottam a propellert, a masina pedig gond nélkül repült tovább, igaz a szokásosnál több lett a remegés a kamerában. Ez persze nem volt az első eset, és feltehetőleg nem is az utolsó, a Babyhawk meglepően sok abuzálást képes túlélni a biliműanyag váz dacára.

Rádióvevő jó hatótávval

Ahogy látjátok a vevőt most vízszintesen helyztem el, az antennát meg függőlegesen, amit gyorskötözővel, zsugorcsővel meg egy pötty gumiragasztóval rögzítettem. Egyelőre jól bírja a kiképzést és a hatótáv is bőven megvan 70-80m. Lehet több is, de egyelőre távolabb nem mentem.

img_20170528_152242.jpg

Verdikt - külső használathoz

Ha kint akarjuk használni a gépet, mindenképpen le kell szedni a propellervédőt, amihez pedig szükségünk lesz egy meglehetősen ritka, 1,3-as imbuszra, valamint keményebb szivacsból leszállótalpat kell fabrikálnunk a gép karjaira, nehogy felboruljon leszálláskor.

Ha ezt megcsináltuk, egy nagyon ügyes kis gépet kapunk, ami méreteihez képest nagyon jól megy, sőt még 3S akkuval is használhatjuk, de megizzadunk, mire megfelelően picit találunk. A gép a műanyag váz miatt érezhetően remeg, viszont ennek ellenére meglepően strapabíró.

További fejlesztési lehetőségek

A gép vezérlője és hajtáslánca elég pofás és könnyűcske, a kamera is teszi a dolgát. Egyedüli negatívum a remegős váz, amiben semmi extrának nem jut rendesen hely, még egy szerencsétlen csipogónak sem. Ezen felbuzdulva rendeltem egy Eachine Lizard95 vázat, mivel elvileg ugyanolyan könnyű mint a gyári váz, de feltehetőleg nem fog remegni mint a kocsonya és még éppenhgy beférnek a gyári 2.3 colos propellerek. Igaz, ez a váz negyed annyira sem cuki mint az eredeti.

Az új váz már úton van, viszlát a harmadik, átépítős részben.

Ha tetszett a bejegyzés dobj egy lájkot YouTubeon vagy Facebookon! Köszi!