5. Kalibráció

CleanFlight gyorstalpaló almenü

Gyorsulásmérő / accelerometer kalibrációja

Hogy gépünk ne táncoljon el oldara stabilizált módokban, nem árt, ha kalibráljuk a gyorsulásmérőt. Miután kapcsolódtunk CF-en keresztül a gépünkhöz, helyezzük vízszintes felületre, arra vigyázva, hogy az USB kábel ne mozdítsa el, ne emelje meg, és bökjünk a kék nyíllal jelölt "Calibrate Accelerometer" gombra. Ez nélkül stabilizált módokban a gépünk valamelyik irányba úszhat. Ezt érdemes minden alkalommal megcsinálni, amikor az alaplapot elmozdítottuk a géptörzsben.

qxcf_setup.jpg

A QX80 nem tartalmaz magnetométert, így ennek kalibrációja nem szükséges. Aki kíváncsi rá, annak elárulom, hogy a "Calibrate Magnetometer"gombra kattintás után a kopterünket x,y,z tengelye körül körbe kell forgatni. Az USB kábel ezt tovább bonyolítja. Ezért vigyázzunk, hogy akkor végezzük, amikor nincs senki otthon, aki hülyének nézhetne. Ha mégis, fogjuk rá, hogy esőtáncot járunk.

Giroszkóp kalibrációja

Amennyiben repülés közben elkapnánk egy fát, érdemes újrakalibrálunk a giroszkópot. Ezt megtehetjük a repülésvezérlő újraindításával (akku le és fel) vagy a távon lévő pöckökkel a következő módon:

Helyezzük a gépünket egy vízszintes felületre, majd húzzuk a bal pöcköt a bal alsó sarokba a jobb pöcköt pedig le.

stickpositions.pngTovábbi távparancsért parancsoljatok a CleanFlight weboldalára fáradni. ;)

Feszültségmérő kalibrációja

Hamár a mikrogépek többségébe integrálták a feszültségmérőt, nyugodtan használhatjuk a csipogóval kombinálva, hogy a gép jelezzen, ha lemerülőben az akku.

Ehhez a Configuration fülön a VBAT kapcsolót kell bezöldíteni.

qxcf_config.jpg

A kalibráció ugyanúgy megy mint a nagy gépeknél, amit már leírtam, amikor a Falcon 180-at tanítottam meg feszültség érzékelésére.

Vissza a főmenübe.