Hotfix a törött FPV antennára

Kendács vasárnap / filléres KopterTrükk

Történt egyszer, hogy sikerült eltörni ezen bődületes minőségű FPV antennát. Talán attól fordult ki tövestől, hogy csúnyán néztem rá, nem tudom. Szégyenében úgy el bújt a mezőben, hogy többé' nem lett meg. De nagy valószínűséggel nem véletlen, hogy harmad annyiba került, mint az Aomway antennák, amiknek eddig nem sikerült ezt a mutatványt bemutatni.

20160909_102132.jpg

A lényeg, hogy ott álltam hosszúhétvégén cseredarab nélkül és nagyon rajtam volt az FPV-zhetnék. Az atenna nyakban tört el, így megmaradt a csatlakozója, azonban RP-SMA dugasz közepe elveszett az antennával együtt, így nem tudtam ráforrasztani egy darab rézdrótot, ahogy először akartam. Átkutattam az egész lakást és találtam egy öreg döglött lapotoptöltőt. Mint kiderült, a kábele koax és sodort rézereres a közepe. Pont ez kellett!

20160909_102252_2.jpgA képen az RC832 vevő RP-SMA nőstény pöcke. Ennek kellet helyet képezni a sodort vezetéknek az antennacsatlakozón belül.

Megpucoltam koax alját, a rézvezetéket belehúztam az antenna kan RP-SMA foglalatába olyan hosszan, hogy a vevő középső pöcke jól érintkezzen vele. A koax szélét felforrasztottam a dugaszra.

20160909_102224_2.jpgA csatlakozó közepében a rézerek várják a vevő pöckét

Végül a koaxot meghámoztam 13mm hosszan, így alakítva ki egy 13mm hosszú botantennát, ami nagyjából 5,8GHz-re van hangolva. Persze a tájékozott olvasó egyből rávágja, hogy az 5,8GHz-nek megfelelő hullámhossz negyede 12,92mm, de mentségemre szóljon, hogy ünnepnapon meglehetősen lehetetlen tolómérőt szerezni.

20160909_102143_hdr.jpgÖsszerakva valahogy így fest. Ronda, ronda, nem kiállításra megy, a sisakból meg úgysem látom. :D

Az éles teszten a kis botantenna meglehetősen jól vizsgázott. Sűrű fás-bokros terepen (de még nem erdő) a Falcon 180 200mW-os adójával és az említett Aomway antennákkal kb. 250-270m a hatótáv, az én tákolmányommal kb. 200-220. A miheztartás végett az előbbi szett nyílt terepen minimum 550-600m-ig jó.

A lényeg, ínség esetén egy öreg töltőkábel életet élvezetet menthet.