MJX X600 és a Tarantula FPV II

Hát, mit is mondjak, nem hagyott nyugodni, hogy nem tudtam rászerkeszteni erre a behemótra az FPV szerkezetet, így megoldottam:

IMAG0021

Szükség volt egy kis barkácsolásra, mivel az MJX X600 3 pines csatlakozót használ, a Tarantula FPV meg 4 pinest. Utóbbi pinjei közül 3 van bekötve, a legelső, a táp nincs. A többi vezeték funkciója:

fekete - föld
sárga - rövid ideig földelve kép készítése, hosszabb ideig videó indítása
fehér - földhöz érintve szintén képet készít

Az MJX X600 motorjai pont olyan csatlakozót használnak, ami bele mennek a kameraportjába. Ámde csak kétpinesek, nem baj, megoldjuk:

20160125 143240

Az MJX X600 legalsó pinje a jelvezeték, a középső a táp, a felső a föld. Nincs mit tenni, át kell kábelezni, ha nem akarjuk megsütni a kamerát:

20160125 134156Átkábelezés előtt

20160125 135216Átkábelezés után

Lényegében lekötöttem a tápfeszt (mellesleg +5V) az alaplap (FCB) oldalán és összekötöttem az alaplap földvezetékét a dugasz föld ill. jelvezetékével.

Ezután már csak össze kellett rakni:

IMAG0022A kamera új dugaszát a hexa kamerdugaszának alsó két pinjébe kell rádugni.

A kamera túllógott a lábakon, így megemeltem azzal a finom csomagolóanyaggal amibe a kopter dobozát csomagolták kínai barátaink majd gyorskötözővel rögzítettem.

Apropó gyorskötöző, a monitort is rögzíteni kellett:

IMAG0020

A távról lehet indítani / megállítani a videofelvételt, de kicsit ügyeskedni kell flipp / kamera gombbal. Akinek ez nem felel meg építhet egy egyszerű jelkonvertert a hexába pl. monostabil billenőkörrel.

IMAG0018