Az U807 és a Tarantula X6 FPV

c4002 FPV review

Tehát a postás meghozta a Syma FPV-t, én meg nekiestem mint foxi a lábtörlőnek.

Kikaptam a kamerát, erre kiderül, hogy bizony 4 pines a dugasza, nem pedig három. Tehát távol-keleti barátaink összekeverték a két FPV szettet. Mentségükre szóljon, hogy egy kis fekete pötty jelöli csak a különbséget a csomagoláson típuskód mellett. Ez eseteünkben c4002. Felvettem a kapcsolatot a Banggood Customer Service-el, és megegyeztünk egy olyan összegben ami mindkét fél szerint megfelelő. Amennyiben valakinek valami baja lenne a Banggood-os rendelésnél ezen a linken felveheti velük a kapcsolatot.

Az ott lent bizony egy négyes csatlakozó, nem hármas.
Csak három ér van bekötve, a táp nem!

Szerencsére a Tarantula FPV kompatibilis a legtöbb WLtoys termékkel, sőt még a NiHui U807-el is. No, nekem pont van egy ilyen gépem, gond egy szál sem. Egy kis ízelítő:

 

A kamera / adó

Kezdjük a kamerával. 5.8 GHz-en küldi a jelet. Elvileg 720p (1280 X 720), de nekem nagyon úgy tűnik, hogy felskálázott a kép. Az érzékelő nevével ellentétben inkább érzéketlen, félhomályos szobában pocsék felvételt csinál. Ekkor halvány vízszintes vonalak látszanak felvételen. Kint már egy fokkal szebb képet csinál, gondolom a nyári napsütés lenne a legmegfelelőbb. (Nyári napsütésben tesztelést technikai okokból nem tudtam megoldani, u.i. tél van :)

Amennyiben nem tetszik a kamera képe, ki lehet pattintani az érzékelő kábelének csatlakozóját és a 808 #16 kamera D érzékelőjét lehet bepattintani a helyére. Kipróbáltam, nem egy ördöglakat, csak arra kell vigyázni, hogy magunk felé hajtsuk ki a csatlakozó fülét. Én először ki akartam húzni a fület, de szerncsére nem jött.

20160125 104143Bepattintva a csatlakozófül

20160125 104214Kipattintva a csatlakozófül

A kamera hangot is vesz fel, igaz nem közvetíti. Nekem valószínűleg hibás, mert állandó zúgás hallatszik a háttérben. Nekem ez nem gond, úgysem embereket akarok lehallgatni, a motorzúgás meg nem túl érdekes.

A kamera alján található 3 dip kapcsoló, melyekkel a sugárzási frekvenciát választjhatjuk.Az antenna elvileg 200 mW-al szórja a jelet. A frekvenciakiosztás alább látható:

Frekvenciakiosztás. Forrás: Banggood.com

Arra vigyázzunk, hogy ugyanazt a frekvenciát válasszuk ki a monitoron és a vevőn is. Az én esetemben úgy jött a motyó, hogy közeli csatornák voltak kiválasztva, aztán meg pislogtam hogy miért megy el a jel tíz méteren belül.

A monitor / vevő

A monitor 4,3 colos, TN-film. Felbontásáról nem találtam használható információt, de ránézésre még a tejszínhabbal elmegy kategória. Ami jó, hogy mutatja saját illetve a kamera töltöttségét, azt, hogy éppen folyik-e felvétel, valamint azt, hogy mennyi felvételre van még lehetőség órában + percben kifejezve.

20160128 140317

A monitor tetején található a cserélhető antenna. Gyári állapotban 70 métert biztosan tudnak, messzebb egyelőre a rossz idő miatt nem merészkedtem.

20160125 084259

A hátoldalon találhatóak a frekvenciaválasztó kapcsolók és az akkufedél. Szerencsére kivehető és külön tölthető. Ugyanazt a csatlakozót használja amit a Syma X5C és haverjai, bár az akku sokkal keskenyebb és hosszabb. Kapacitása 400 mAh.

A felvett fájlok

A kamera mov fájlokat készít. A felvételt automatikusan öt perces blokkokra vágja. Ez jó, mert ha megsérül a felvétel vagy lemerül a kamera csak az utolsó fájlt bukjuk. Részben rossz, mivel macerás összeollózni. Nekem még a YouTube editorral sem volt annyira nagy baj. Valahogy így néz ki:

 

 Hogy rögzítsük a kamerát és a monitort?

A kameránál mi sem egyszerűbb. Egyszerűen válasszuk ki azt a köztes műanyag elemet ami passzol a kopterunkra, majd dugjuk rá a kamerát, a kameracsatlakozót meg a helyére a gép alján.

20160128 140820

A monitorral problémásabb, mivel a Tarantula műanyag eleme nem passzol az U807 távjára. De egy fúró és egy kis epoxy segít. Ha Tutanhamon-nak jó volt, ide is megfelel. :P

20160128 135714Átfúrva a táv hátlapja, epoxyval rögzítve a műanyag köztes elem.

20160128 140328Összeszerelve, oldalról.

Mekkora a képátvitel késleltetése?

Kb. 100 ms, később újramérem.

Egyelőre ennyi, ha valakinek valami kérdése lenne, ne tartsa magában, nyugodtan kérdezzen alant vagy a YouTube csatornámon.